Groovy - pierwsze kroki

Jestem przekonany że każdy(w sumie nie wiem czy każdy ale ja na pewno tak :) ), kto choć przez chwilę obcował z systemami linuxowo unixowymi i
doświadczył potężnych możliwości, które drzemią w mechanizmach skryptów powłoki ma trudności z dostosowaniem się do dramatycznej wręcz liczby ograniczeń jakie
w tym zakresie narzuca system Windows. Możliwości jego powłoki są żenująco mizerne. Na szczęście istnieje prosty sposób na uzyskanie potężnej funkjcjonalności.
Lekiem na całe zło może okazać się zastosowanie języków skryptowych, takich jak Ruby,Python czy Groovy.

Ze względu na wspólne korzenie Javy i Grooviego do mój wybór był prosty. Po krótkim już rozeznaniu wiem że okazał się słuszny. Prosta intuicyjna, javopodobna składnia i potężne możliwości - to w mojej subiektywnej ocenie najważniejsze cechy Grooviego, które sprawiają, że czas poświęcony na jego naukę naprawdę nie będzie stracony.

Nie chcę rozwodzić się nad sposobem instalacji, ani cechami podstawowej składni języka - te zagadnienia zostały szczegółowo opisane na stronie Groovy-ego. Chciałbym skupić
się na konkretnych problemach, do których rozwiązania przydały mi się potężne możliwości tego języka.